FAQ
1. Na jaki okres muszę podpisać Umowę?
Odp. Zazwyczaj Umowy podpisywane są na czas określony i najczęściej jest to okres 12 miesięcy, taki rodzaj Umowy chroni obie jej strony. Jeśli jednak potrzeba ze strony najemcy jest inna negocjujemy z właścicielem warunki i termin umowy lub szukamy innej nieruchomości czy pokoju dla Naszego najemcy :)
2. Czy muszę wpłacić kaucję i czy jest ona zwracana?
Tak, u większości właścicieli kaucja jest warunkiem koniecznym przed podpisaniem Umowy Najmu, jest ona zwrotna i często wynosi około tyle co czynsz wraz zaliczkami na danym mieszkaniu.
Na zakończenie Najmu odbierany jest od najemcy lokal i sporządzany protokół, a następnie rozliczane są zaliczki na media, jeśli wszystko się zgadza zwracana jest kaucja.
3. Kiedy moja kaucja zostanie zwrócona?
Zgodnie z Umowami na jakich pracujemy kaucja zwracana jest w ciągu 30 dni, często jednak następuje to do 14 dni od odbioru mieszkania/pokoju.
Należy jednak pamiętać, że warunkiem koniecznym do zwrotu kaucji są rozliczone zaliczki na media, odbiór nieruchomości w stanie niepogorszonym od momentu wydania lokalu oraz brak zaległości Najemcy wobec właściciela.
4. Czym są i co jest wliczane w zaliczki za media?
Zaliczki na media to nic innego jak opłata za zużywane w ciągu trwania Umowy, prąd, gaz, woda, itp.
Rozliczamy najemców zaliczkowo więc z tak zwanego - faktycznego zużycia. Na początku i końcu najmu spisujemy liczniki, a po odbiorze nieruchomości, na podstawie rachunków otrzymywanych od właściciela Nasz system rozlicza zużycie danego najemcy.
Zaliczka na media jest więc stałą kwotą wpłacaną co miesiąc a na koniec rozliczaną.
Na podstawie Naszego doświadczenia oraz faktycznego zużycia najemców w poprzednich sezonach szacowana jest stawka, która w założeniu pokrywa wszystkie zobowiązania najemcy , może jednak ona okazać się za wysoka lub za niska w przypadku kiedy obecni najemcy zużywają danego czynnika znacznie więcej lub znacznie mniej.
5. Jakie kroki muszę podjąć oraz jakie dokumenty lub informacje muszę dostarczyć, aby podpisać umowę najmu?
Aby podpisać umowę najmu, należy:
- Przygotować aktualny dokument tożsamości, tak jak np. dowód osobisty lub paszport, który potwierdza Twoją tożsamość.
- Dostarczyć zaświadczenie o zatrudnieniu lub inne dokumenty potwierdzające Twoje źródło dochodu, aby właściciel mógł ocenić Twoją zdolność do regularnego opłacania czynszu.
- Wpłacić kaucję
- Akceptować warunki umowy najmu, co obejmuje zobowiązania dotyczące terminowego opłacania czynszu, obowiązki dotyczące utrzymania nieruchomości oraz inne postanowienia związane z korzystaniem z wynajmowanego lokalu ustalone z właścicielem
6. W jaki sposób mogę się z Wami skontaktować?
Są trzy możliwości kontaktu z Nami:
7. Gdzie mogę zgłosić usterkę/awarię na mieszkaniu?
Usterki zgłaszać można poprzez Panel Najemcy w systemie SON w zakładce ,,Zgłoszenia'' lub mailowo na adres info@najembezstresu.pl.
Aby zgłoszenie było kompletne, oprócz opisu szkody konieczna będzie także dokumentacja zdjęciowa lub video.
Umożliwi Nam to odpowiedni dobór działań, aby rozwiązać problem oraz maksymalnie szybką reakcję. Im dokładniejszy opis/dokumentacja zdjęciowa lub video tym szybsze ustalenie i rozwiązanie problemu.
8. Czy i w jaki sposób mogę wcześniej rozwiązać Umowę?
Z założenia terminową Umowę podpisuje się po to aby jej wcześniej nie rozwiązywać :)
Jednak rozumiemy sytuacje losowe i życiowo podchodzimy do Wynajmu, dlatego wypracowaliśmy z właścicielami kilka sposobów na wcześniejsze rozwiązanie Umowy tak, aby żadna ze stron nie czuła się poszkodowana.
- wcześniejszego zakończenie umowy poprzez znalezienie nowego najemcy na swoje miejsce na tych samych warunkach
Po znalezieniu osoby na swoje miejsce należy zgłosić się do Nas poprzez Panel Najemcy w sekcji ,,Zgłoszenia'' lub mailowo na adres info@najembezstresu.pl. Jeśli wszystkie warunki cesji (link do instrukcji cesji) są spełnione, prześlemy do wypełnienia odpowiednie formularze dla obu stron.
Umawiamy się na termin spotkania i przepisujemy umowę na takich samych zasadach, jakie obowiązywały zwalniającego lokal.
- wcześniejsze zakończenie umowy poprzez wpłatę trzykrotności czynszu (bez zaliczek na media) na konto bankowe, podane na fakturze z ostatniego miesiąca - w tej opcji nie musisz już nic więcej robić oprócz umówienia się z Nami na odbiór mieszkania.
Wyślij Nam potwierdzenie wpłaty i poinformuj o zamiarze zwolnienia lokalu poprzez Panel Najemcy w sekcji ,,Zgłoszenia'' lub mailowo na adres info@najembezstresu.pl